måndag 11 augusti 2008

En lustfylld dag...

I fredags hade jag minst sagt en lustfylld dag! Jag firade min födelsedag hos Lena på Lustfyllt! Vi hade en heldag med familj och vänner och åt, drack och hade det mysigt!! Jag hade gjort olika tårtor så det blev en liten tårtbuffé! Och god mat bjöd Lena på!! Lena hade så mycket fina saker och man blir så inspirerad av allt fint! Till hösten ska Lena öppna sin stora lada så då kommer det hända en massa kul saker där! Man kan ju knappt hålla sig tills dess! Min kamera glömde jag hos Lena så nu kan jag inte lägga in några egna bilder, men det kommer! Kan berätta att jag sålde alla mina saker på Tradera så jag ska forsätta min rensning och sälja mer. Tack för alla goa kommentarer och tack till er som budade på min auktion!
En herrgård ska rivas i Värmland och man får köpa material därifrån, måste ju säga att visst är det lite sorg när sånt sker men samtidigt kul om nån tar vara på gammalt material. Det kliar lite i fingrarna! Kanske en glasveranda vore nåt!?

22 kommentarer:

Mer av allt sa...

Det är trist att den fina herrgården fått förfalla så mycket. Det är samtidigt tur att någon får ta hand om materialet och förvalta det vidare.

Ha en bra vecka!

Annas skattkammare sa...

Grattis i efterskott! Låter som du hade en toppen dag! Skulle vara kul att åka till Lustfyllt någon gång.
Vilken herrgård, synd att ingen tagit hand om den. Men det är kul att man får chansen att ta vara på materialet. En glasveranda är ju aldrig fel! =)
Kram /Anna

cicci sa...

Åh vad kan vara bättre än att fira sin dag på lustfyllt! Ska bli jättekul att se när det blir klart. vann en utav dina auktioner madonna tavlan, ser fram emot fler köp. Blir lite nyfiken på vart man vänder sig om man skulle vara intresserad utav att köpa delar ifrån herrgården, om du vill får du gärna maila mig men jag har full förståelse om du inte gör det pga avatt du själv kanske är intresserad.
ha det gott!
/Cicci

Hem och Lycka sa...

Blir nästan lite ledsen över att herrgården fått förfalla så mycket.. Men det är ju jättebra om delar av den kan komma till nytta.

Grattis i efterskott, fick du nåt fint? kram!

Anonym sa...

Vilken herrgård, där skulle man ju vilja titta runt! Nån gång ska jag också åka till Lustfyllt men jag har lite långt dit! Vilken spegel du säljer på Tradera nu!!! Man kanske skulle buda!
Kram Malin

Husbilsresan sa...

Grattis i efterskott!Vilken härlig födelsedag du hade.
Ojojoj!Vilket hus....så synd att det har fått förfalla så där....ja den glasverandan skulle jag inte ha något emot att ha.....
Ha det gott!
Kram/Gunn

marie sa...

Tack för gratulationerna och visst fick jag lite mysiga presenter. Ni får se sen!
Cicci- Hittade herrgården på blocket, Karlstad i Värmland. Jag ska inte köpa nåt men man blir väldigt frestad!!! Tänk så mycket fint man kan göra!
Malin- Har du redan sett spegeln? Ja, den är riktigt fin!!!
Kram

Anonym sa...

Hej Marie och grattis i efterskott.
Fin herrgård! Synd att den inte går att rädda. Tänk så fint man skulle kunna göra där!! Ska till Värmland imorgon på konferens. Kanske man skulle åka förbi och titta!!!!

Ha en fortsatt bra vecka.
Kraam Alexandra

Lina ♥ C´est la vie sa...

Grattis i efterskott :)
Vilken fantastisk arkitektur va? Man kan riktigt föreställa sig hur vackert det var en gång. Synd på så vackert hus att det fått förfalla... men som sagt tidigare - tur att man kan ta till vara på materialet...

Spets och snor sa...

Grattis i efterskott Marie! Den verandan går inte av för hackor ... Skapar ett ha-begär helt klart. Tänk vad vackert allt blir med gamla saker. Det är de nya sakerna man tröttnar på ... Visst är det så? kram Helena Ps. Ska bli så roligt när ni kommer till mig och Susanne!

hemtrevnad marie sa...

Grattis i efterskott!
Låter som du fick en superbra födelsedag!
Herrgården i Värmland är inte illa, synd att den fått förfalla så!!!
Själv har jag ju inte så långt dit...men tyvärr varken råd eller tid att rädda några delar där....:(
Tänk vad den verandan skulle få det bra hos dig:)
kram

Ullis/Leva på landet sa...

Kul att du sålde alla dina saker. Hoppas att du kan bli av med mer. Ska också lägga ut lite saker snart igen, men mest barnkläder. Den glasverandan skulle jag vilja ha.
Kram Ullis

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Ojojoj vilken underbar herrgård! Tittar inte på den i det förfallna skicket utan med "efter-renoverings"-blicken på ;)

Synd att den skall rivas..man önskar ju att någon gjorde i ordning den..

Andra bilden..WOW, är det hemma hos Lena..? UNDERBAR bild och underbart motiv!

Det skall bli kul att besöka henne sedan när ladan är inredd...!


Kraaaaam
Mia

In my house sa...

Hej hopp,,,, nämen oj vad jag tycker att de ä synd när man låter hus stå och förfalla,,, det va ju jättefint! och du, den verandan hade jag oxå gärna tagit!!! Undra om sånt blir dyrt el billigt????

- Visst ä det super att sälja på tradera,,, och så får man en liten peng!!!

Ha de gottit kram josse

Ina sa...

Låter som en riktigt härlig dag och grattiskramar på dig! Inte dåligt att fira i så vacker miljö i goda vänners närvaro. Ser fram emot bilder!
Synd då ett så gammalt vackert hus ska rivas men det är ju kanon att man tar vara på saker på det sättet lever ju historian kvar lite i alla fall dessutom är det bra för miljön att återanvända så vår besatthet av gamla saker är inte helt fel även om vissa kan tycka det.
Måste kika in på Tradera men det är farligt för man vill bara handla då...
Kram Ina

Annika sa...

Hej och grattis i efterskott....
Vad roligt att du fått allt sålt på Tradera, har själv aldrig varit inne där, det kan nog bliv nu tror jag:).
Synd det där med att hus skall rivas och speciellt ett så vackert hus som du visar...Bra är det att man får möjlighet att återvinna saker/delar ur huset. Då följer också en bit historia med till ett annat ställe och glöms då inte bort.
Kram Annika

Love Your Homes sa...

Hej, vilken fin herrgård, förstår att det kliar lite i fingrarna. Vi har ju sett vad mycket vackert du kan skapa, t.ex. med gamla glasverandor. Härligt med sådan inspiration.
Ha en bra dag, Ingela

LantlivsAnette sa...

Åhh Grattis då i efterskott !!
Vad roligt att bli firad hos någon annan...
Spegeln du nu säljer är riktigt fin..
Ha det så bra Kram Anette

sabina sa...

Grattis! Vilken fin födelsedag du hade!!

Synd att jag har så långt till Värmland annars hade jag nog inte kunnat hålla mig ifrån att köpa material från herrgården.. :)

Vardagstugg sa...

Grattis i efterskott!

Vilken herrgård, såg nästan spöklik ut..synd att nått sånt fint får förfalla..skulle säkert ha varit helt underbart i dugligt skick!

Annelie

marie sa...

Tack alla för gratulationerna! Det värmer även om man inte känner att det är lika kul att fylla år längre!Skulle gärna stanna tiden lite eller backa några år...
Kram

marie sa...

Tack alla för gratulationerna! Det värmer även om man inte känner att det är lika kul att fylla år längre!Skulle gärna stanna tiden lite eller backa några år...
Kram